
Een dag lang in de keuken kijken van Hoogvliet? Dat kon tijdens het Master College Hoogvliet op vrijdag 23 mei jl.. Speciaal voor directieleden, productmanagers, (trade)marketeers, account-, sales- en productmanagers bood Focusplaza in nauwe samenwerking met Hoogvliet de unieke gelegenheid om met het management in gesprek te gaan. Alles met het doel om elkaar beter te leren begrijpen, zodat de samenwerking tussen beide partijen meer inhoud krijgt. Want succesvoller zaken doen begint als je elkaar kent en begrijpt.
Tijdens het Master College gingen de deelnemers de dialoog aan met:
![]() |
![]() |
Jan Korevaar Commercieel Directeur |
Rutger van den Bout Hoofd Category Management |
Zij gaven deze dag inzicht in hun filosofie en strategie met waardevolle informatie over de positionering van de formule. De formule Hoogvliet werd onder de loep genomen en de deelnemers kregen antwoord op vele vragen. Waar staat de formule in de branche? Wat zijn de kaders waarbinnen Hoogvliet wil opereren? Waar wil Hoogvliet met haar formule naartoe? Wat wordt er van fabrikanten/leveranciers verwacht om ‘partner in business' te blijven? En wat moet je vooral niet doen? Bovendien gingen de deelnemers de winkelvloer op, bezochten twee vestigingen én konden uitgebreid met het managementteam van gedachten wisselen.
Op 23 mei namen we een kijkje bij de Hoogvliet vestigingen in Zoetermeer en in Voorschoten. Beide winkels hebben een Klik&Klaar-afhaalpunt. De vestiging in Voorschoten is - na een jaar van diverse interne en externe juryrondes - verkozen tot beste Hoogvliet supermarkt van 2013. De vestiging won ook extra prijzen voor de beste afdelingen kruidenierswaren en koeling & diepvries.
Doelstellingen Master College
Kennisoverdracht vanuit een combinatie van theoretische kaders, praktische voorbeelden en interactiviteit is de beste methode om snel tot relevant inzicht te komen. Tijdens Master Colleges gaan we dan nog een stap verder en zorgen ervoor dat deze kennis direct betekenisvol toegepast kan worden bij de uitvoering van de functies van de deelnemers, respectievelijk aan de doelstellingen van de deelnemende bedrijven.