English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  How to deal with... discount

How to deal with... Discount | 19 januari 2018

Kennis en betrouwbaarheid blijken keer op keer belangrijke eigenschappen voor succesvolle samenwerking. “How to deal with…”, is een initiatief dat de kloof tussen inkoop en industrie probeert te dichten. In deze sessie stonden discount retailers centraal en leerden de deelnemers hoe zij met hun business deel kunnen uitmaken van de groei binnen discount in Nederland.

Kennismaken met je teamgenoten   Kijken op de winkelvloer   Discussie in de bus

Tijdens “How to deal with…” lag het accent op pragmatische inhoud en uitwisseling van operationele details en ervaring. Deze interactieve dag stond dan ook volledig in het teken van kennisoverdracht vanuit een combinatie van theoretische kaderspraktische voorbeelden en interactiviteit. Dat is de beste manier om snel tot relevant inzicht te komen.

Wat hebben de deelnemers geleerd?

Dit was een uitgelezen kans voor huidige én potentiële discount leveranciers en fabrikanten om:

  • Kennis te maken met de rol van discount binnen de branche
  • De kloof te dichten tussen inkoop en industrie en jouw categoriemogelijkheden te horen
  • Operationele details en ervaringen uit te wisselen met discountprofessionals
  • Aan de hand van interactieve opdrachten én twee praktijkbezoeken een beeld te krijgen van de structuur en werkwijze van de retailers
  • Door kennisoverdracht een succesvolle en duurzame samenwerking te creëren

Retailexperts deelden de strategieen van discounters voor groei en gaven een actuele update van de trends en ontwikkelingen binnen de branche.

Lidl Den Bosch   Met vakgenoten de winkels bezoeken   Aldi Den Bosch   Met team een case uitwerken

Voor wie?

“How to deal with…” is een initiatief voor fabrikanten/leverancier in food én non-food die nieuwsgierig zijn naar de visie op discountretailers, die behoefte hebben aan verhelderende informatie de onontbeerlijk is bij het invullen van een succesvolle introductie en die op de hoogte willen blijven van kansen binnen discount, zoals:

  • directieleden
  • productmanagers
  • (trade)marketeers
  • account-/salesmanagers
  • en iedereen die het waardevol vindt om zich te verdiepen in de wereld van van discount. 

Klik HIER voor een de foto's van deze dag.


Sprekers

Max_Pietersma

Max Pietersma

Max Pietersma is met meer dan 30 jaar ervaring een echte deskundige binnen de foodretailbranche. In 2014 sloot hij zijn loopbaan af bij Sligro Food Groep. Daarvoor werkte hij onder andere bij Jumbo als operationeel directeur, was hij algemeen directeur bij Hoogvliet en was hij dertien jaar werkzaam voor Aldi. Met zijn ruime ervaring in retail, neemt Max ons deze dag mee in de wereld van (discount-)retail die toch een andere aanpak verlangt dan we van doorsnee retail gewend zijn.

Jisse Arkes

Jisse Arkes startte haar loopbaan bij A.S. Watson als inkoper voor Kruidvat en Trekpleister. Na vijf jaar verliet ze de drogistrijketens om als Centraal Inkoper bij Aldi aan de slag te gaan. Categorie en inkoop verantwoordelijk voor diverse groepen en verantwoordelijk voor spacemanagement en verpakkingsdesign bij Aldi Nederland. Zij weet als geen ander hoe je als fabrikant/leverancier binnen kan komen bij een discountretailer. Jisse Arkes deelt hoe je leverancier wordt, blijft en de klantrelatie verdiept.

Jisse_Arkes_1
Sarah_de_Beurs

Sarah de Beurs

Met een intrinsieke drive voor duurzaamheid, heeft Sarah de Beurs als internationaal en Europees geschoold jurist de afgelopen zeven jaar gewerkt aan internationale duurzame ontwikkeling. De afgelopen jaren was Sarah als eerste Corporate Responsibility Manager Nederland bij Aldi verantwoordelijk voor de implementatie van het internationale MVO beleid en strategieontwikkeling en hield ze zich o.a. bezig met duurzame inkoop, dierenwelzijn, verslaglegging en partnerschappen. Deze ervaringen deelt ze vandaag met ons.

Gerrit Grievink

Met meer dan 35 jaar ervaring in de fmcg-branche is Gerrit Grievink een belangrijke inspiratiebron voor retailorganisaties, merkartikelfabrikanten, versleveranciers en andere spelers in de distributiekolom. Vanuit Focusplaza bezoekt en analyseert Grievink jaarlijks meer dan 200 winkels en productiebedrijven over de gehele wereld. Deze kennis deelt hij met tal van beleidsmakers en beslisser op zowel strategisch als operationeel niveau. Vandaag neemt hij ons mee in de wereld van discountretail.

Gerrit Grievink

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan PoortvlietWGOIR