English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  Carrefour 2013

How to deal with... Carrefour - woensdag 27 februari 2013

Logo-CarrefourTijdens How to deal with... maakten we kennis met Carrefour Belgium. In samenwerking met het management van deze formule organiseerde Focusplaza op 27 februari jl. deze inspirerende marktverkenningsdag.

How to deal with... biedt de mogelijkheid om contacten met buitenlandse retail te leggen en business te generen voor de toekomst!

In België is Carrefour een toonaangevende retailer. Maar welke rol speelt Carrefour op de Belgische markt?, Waar staat de formule in de branche? Waar wil Carrefour met haar formule naar toe? En wat wordt er van u als fabrikant/leverancier verwacht om ‘partner-in-business' te worden en te blijven? Nederlands sprekende directieleden van Carrefour informeerden de deelnemers over thema's en onderwerpen die voor een goede relatie met Carrefour van belang zijn. Aanwezig namens Carrefour Belgium waren:

Luc-Demez   Nicolas-van-Parys   Giosino-Cornacchia   Johan-de-Vulder 
Luc Demez
Explotatiedirecteur
Supermarkten en
buurtwinkels
Nicolas van Parys
Directeur
Droge Voeding
Giosino Cornacchia
Operationeel Directeur
Markets Franchise
Johan de Vulder
Regionaal Directeur
Carrefour Hyper
Monny-Quierido Dagvoorzitter was Monny Querido (ex-Laurus topman en België-kenner). Vanuit zijn voormalige managementfunctie bij Colruyt en de Belgische Spar sloeg hij een brug tussen de cultuurverschillen, begrippen en samenwerkingsvormen in de Nederlandse en Belgische levensmiddelenhandel.


Als onderdeel van het programma brachten de deelnemers ook een bezoek aan de Carrefour Market in Tongeren en de Carrefour Planet in Kuringen. Daar bekeken zij of de beoogde visie en positionering die in het ochtendprogramma gepresenteerd worden terug te zien zijn op de winkelvloer. Bij terugkomst op de locatie was er volop ruimte voor discussie en (kritische) vragen. Gedurende de dag was er ook volop gelegenheid om op informele wijze te netwerken en kennis van de foodmarkt met elkaar te delen.

Klik HIER om de foto's van deze dag te bekijken.


Doelstellingen How to deal with...?

  • Actief inleven in de positionering van de winkelformule
  • Inzicht krijgen in de snel veranderende trends en positioneringsinvullingen van diverse retailformules
  • Samen met collega's praten over praktijkproblemen en vanuit winkelbezoeken ideeën opdoen en ervaring uitwisselen die in de eigen situatie wellicht toepasbaar zijn
  • Inzicht krijgen in de (denk)wereld van de retailer met het doel mogelijkheden te ontdekken om gezamenlijk het rendement van productgroepen verder te vergroten
  • Een dagje afstand nemen van de dagelijkse beslommeringen
  • Inzicht krijgen in de karakteristieken en doelstellingen van de formule, zorgt dat je als fabrikant/leverancier beter kunt inspelen met producten, concepten en campagnes. Want vraag en aanbod sluiten beter op elkaar aan, als je elkaar goed kent en begrijpt!

 

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet