English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  FormuleFocus voor retailers

FormuleFocus

‘Dit is het ideale podium om leveranciers kennis te laten maken met onze formule, met gegarandeerd renedement’


Verbeter je prestaties met FormuleFocus. Kennis van de formule en betrouwbaarheid blijken keer op keer belangrijke eigenschappen voor succesvolle samenwerking. Je herkent dit ongetwijfeld, omdat een goede winkelperformance altijd begint bij elkaar kennen en begrijpen. FormuleFocus is een intiatief dat de kloof tussen retail en industrie probeert te dichten: Voor een retailer een unieke kans om op informele basis in contact te komen met leveranciers en fabrikanten en waardevolle feedback te krijgen over de formule. 

         

What's in it for me?
Tijdens een FormuleFocus gaan theorie en praktijk naadloos in elkaar over. Aansluitend op de klassieke leveranciersdagen krijg je als retailorganisatie de gelegenheid om aan zo’n 30 tot 40 fabrikanten nog eens gedetailleerd te vertellen wat de strategie en doelstellingen van de formule zijn. Bovendien breng je gezamenlijk een praktijkbezoek aan een vooraf geselecteerde vestiging, waarbij je samen met de deelnemers kunt discussiëren over het belang en de meerwaarde van een categorie voor de formule. Deze interactieve dag staat dan ook volledig in het teken van wederzijds belang.

Rendement
Met behulp van interactieve apps werken de deelnemers in teamverband aan een case waarbij ze buiten de kaders van hun eigen categorie kijken. Ze beoordelen hoe de retailer zich op basis van de formule uitgangspunten nog meer kan onderscheiden en het rendement verhogen. Aan het einde van de dag pitchen ze hun ideeën en het team dat volgens de formule - die als jury optreedt - de meest verfrissende inzichten geeft, rolt als winnaar uit de bus. Alles met het doel om elkaar beter te leren begrijpen zodat de samenwerking tussen beide partijen meer inhoud krijgt. Dát zet mensen in beweging.

Betekenis
Kennisoverdracht vanuit een combinatie van theoretische kaders, praktische voorbeelden en interactiviteit is de beste methode om snel tot relevant inzicht te komen. Tijdens de FormuleFocus gaan we dan nog een stap verder en zorgen ervoor dat deze kennis direct betekenisvol toegepast kan worden bij de uitvoering van de functies van de deelnemers, respectievelijk aan de doelstellingen van de deelnemende bedrijven.

         


Hoe ziet zo'n dag eruit?

09:00 uur  ontvangst op een aansprekende locatie
09:30 uur  aanvang programma met interactieve quiz over retailorganisatie en de laatste ontwikkelingen binnen retail algemeen, gepresenteerd door Focusplaza
10:15 uur  koffiepauze
10:30 uur  presentatie m.b.t. de formulepositionering, categoriemanagement en assortimentsportfolio’s door de retail-organisatie
11:30 uur  uitleg case door Focusplaza
12:00 uur  lunch
12:45 uur  bezoek aan een vestiging. Transfer per bus. Deelnemers gaan in kleine groepjes de winkel in om onrust op de winkelvloer te voorkomen.
13:45 uur  terug op locatie voor uitwerken case in groepsverband 
15:15 uur  pitchpresentaties door alle teams
16:00 uur  juryuitslag winnende team en aansluitend een afsluitende borrel
17:00 uur  einde programma


evert_de_goede   

Evert de Goede
Algemeen directeur Hornbach

'Een FormuleFocus levert absoluut rendement op voor Hornbach. Dat gaat inhoudelijk veel verder dan een mooi contactmoment met mensen uit de branche. Wij leren van feedback van branchegenoten. En kunnen uitleggen hoe wij de ontwikkeling van onze formule zien.'

--------------------------

Maarten Ebben
Directeur winkeloperaties Coop Supermarkten

'Een uitgelezen kans om het format van COOP, in al haar facetten, te delen met partners, leveranciers en relaties uit de branche, juist omdat het waardevolle discussies oplevert rondom gemaakte keuzes en de invulling daarvan met partners en deelnemers.'

--------------------------

Rutger van den Bout
Adjunct-directeur commercie Hoogvliet

'Wij vinden het als retailer belangrijk om leveranciers en betrokken retailpartners kennis te laten maken met onze formule. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat men weet hoe wij naar de formule kijken en wat onze missie en visie is. Dit is het ideale podium om dat te doen.' 


Impressie FormuleFocus:


Terugblik:

Hoogvliet-logo-tbv-terugbli    Emte   Hornbach      Jumbo

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet