English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  FormuleFocus Jan Linders

FormuleFocus Jan Linders: de weg naar meer rendement

Hoe kun jij als leverancier jouw strategie beter aan laten sluiten op die van Jan Linders? Je herkent dit vast wel: kennis van een retailer krijgen én zicht hebben op actuele keuzes, zijn cruciaal voor een renderende business. Dus als je begrijpt welke koers Jan Linders gaat varen en waarom, dan kan jij daarop anticiperen en je business laten groeien. Daarom kun je op woensdag 9 oktober tijdens de FormuleFocus informeel in gesprek met Chantal de Rijk (Directeur Commercie en Marketing), 

Op woensdag 9 oktober ga je actief aan de slag met:

Chantal-de-Rijk   Roel-van-der-Zande   Richard-Versleijen   Ruth-Linders   Gineke-Wilms
Chantal de Rijk
Commercieel Directeur

Roel van der Zande
Unit Manager Vers

Richard Versleijen
Unitmanager Food, Non-Food

Ruth Linders
Format Manager

Gineke Wilms
Manager Marketing & Communicatie

Wat gaan we doen?

Tijdens deze dag krijg je zicht op relevante ontwikkelingen én de do’s en don’ts in het zakendoen met Jan Linders. Je hoort hoe je als fabrikant of leverancier zo optimaal mogelijk deel uit kan maken van de groei van Jan Linders, zodat je jouw aanbod daar beter op kunt afstemmen. Samen met vakgenoten ga je op praktijkbezoek bij een nieuwe Jan Linders vestiging en werk je een case uit, waardoor je op interactieve wijze alles leert over de structuur en werkwijze van de formule. Je legt interessante contacten en er is volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen. --> Direct aanmelden!

Bierschap Jan Linders   Sparren op de winkelvloer   Broodafdeling Jan Linders   In teamverband aan de slag

En wat nog meer?

Tijdens de Formule Focus sluiten theorie en de praktijk naadloos op elkaar aan. Aansluitend op de klassieke leveranciersdagen hoor je niet alleen gedetailleerd waar de formule voor staat, maar krijg je ook de gelegenheid om samen met het management een praktijkbezoek te brengen aan een winkel, waarbij je kan discussiëren over het belang en de meerwaarde van jouw categorie voor de formule.

Deze dag staat dan ook volledig in het teken van wederzijds belang. Je werkt in teamverband een case uit en hoort van collega’s hoe zij invulling geven aan de samenwerking met retail op het gebied van trade marketing, shopper marketing en category management. Zo kun je als fabrikant de samenwerking met Jan Linders bevorderen en daardoor jouw rendement verder ontwikkelen. Je hoort van het management van Jan Linders o.a. hun rol in de markt en je krijgt inzicht in hun filosofie en strategie. Bovendien leer je wat er van jou als fabrikant of leverancier wordt verwacht om partner-in-business te worden, te blijven en om samen te groeien.

Met behulp van interactieve apps werken we in teamverband aan een case, waarbij je buiten de kaders van je eigen categorie kijkt. We beoordelen hoe Jan Linders zich op basis van de formule uitgangspunten nog meer kan onderscheiden en het rendement kan verhogen. Daardoor heb jij scherp in het vizier hoe de processen bij deze retailer werken en kun je je eigen strategie daar beter op afstemmen. Aan het einde van de dag pitchen we alle ideeën en het team dat volgens Jan Linders de meest verfrissende inzichten geeft, rol als winnaar uit de bus.

In een informele, kleinschalige setting, met volop ruimte voor interactie en persoonlijke vragen, krijg jij informatie direct van de bron. --> Nu aanmelden!

In gesprek met Chantal de Rijk   Keuken van Jan Linders   Actief aan de slag in de bus   Jan Linders supermarkt

Voor wie?

De FormuleFocus is een initiatief voor fabrikanten/leveranciers in food die nieuwsgierig zijn naar de visie van Jan Linders, die behoefte hebben aan verhelderende informatie die onontbeerlijk is bij het invullen van een succesvolle introductie en die op de hoogte willen blijven van kansen binnen Jan Linders, zoals:

  • directieleden
  • productmanagers
  • (trade)marketeers
  • account-/salesmanagers
  • en iedereen die het waardevol vindt om zich te verdiepen in de wereld van Jan Linders. 

Hoe ziet het programma eruit?

9:00 uur

Ontvangst

9:30 uur

Aanvang programma, kennismaking met teamgenoten, quiz over Jan Linders door Focusplaza

10:00 uur

Koffie break

10:15 uur

Strategie presentatie door Jan Linders

11:15 uur

Uitleg case 

11:45 uur

Lunch

13:00 uur

Bezoek Jan Linders Venray

14:30 uur

Case uitwerken

15:30 uur

Ideeën pitch & presentaties

16:30 uur

Afsluiting met informele borrel

 
Aanmelden

De FormuleFocus vindt plaats op een nog nader te noemen locatie; hierover krijg je bij je bevestiging bericht. De investering bedraagt 595 euro excl. btw per persoon (Focusplaza-leden ontvangen een ledenvoordeel van 10% op de deelnameprijs). Dit is inclusief lunch, drankjes, afsluitende borrel, gebruik interactieve systeem en transfer naar de te bezoeken vestiging. In verband met de winkelbezoeken en de beoogde interactie is er voor de FormuleFocus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (maximaal twee personen per bedrijf). De inschrijving vindt plaats op volgorde van binnenkomst*.
* Focusplaza-leden hebben voorrang bij aanmelden.

Over Jan Linders

Jan Linders is een zelfstandige supermarktketen met 59 –binnenkort 62- supermarkten in het zuidoosten van Nederland. Met zo’n 5.000 medewerkers werd in 2018 een consumentenomzet van bijna 431 miljoen euro behaald. Jan Linders is gericht op het zuiden en staat voor het beste vers-aanbod, klantvriendelijkheid, sterke aanbiedingen en regionale verankering. GfK heeft de supermarktketen al zeven jaar benoemd als de beste supermarkt in álle vers. Onlangs mocht Jan Linders voor de 14e keer de prijs in ontvangst nemen voor de beste bakkerij van alle Nederlandse supermarkten. Ook wordt de supermarkt al jaren op rij uitgeroepen tot de supermarkt met de beste bier- en speciaalbierafdeling.

Eind 2015 heeft Jan Linders de nieuwe formule-uitgangspunten gelanceerd. Ongeveer de helft het van huidige winkelbestand is reeds verbouwd naar de nieuwe formule. Een grote focus op vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service én voordeel spelen in de nieuwe formule een hoofdrol. Deze mix is erg succesvol, zo blijkt ook uit de groei van de versgroepen, waarmee Jan Linders twee keer harder groeit dan de markt. Dit is met name het geval bij groente & fruit, waarmee een groei van zo’n 9% werd gerealiseerd.’ Ook in 2019 gaat een tiental supermarkten verspreid in het marktgebied geheel vernieuwd worden. Welke plannen heeft de formule nog meer voor de komende jaren? En hoe kun je daar als fabrikant/leverancier succesvol aan bij dragen, zodat het je zelf ook meer oplevert?  

>>> Meld je aan voor deze Formule Focus <<<


Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

 

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet