English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  Programma

Programma 2018 

→ Woensdag 29 augustus vanaf 17:00 uur (inclusief diner):

  • Gezamenlijke kickoff over de theorie, maar ook actuele praktijkontwikkelingen in retailmarketing. Waar zit de actuele uitdaging voor supermarktketens? Interactief met alle deelnemers, door Fred Bosch (CEO Coop Supermarkten) en (retaildeskundige) Gerrit Grievink.
    Welke consequenties heeft dit voor fabrikanten en leveranciers? En welke mogelijkheden gaat jou dit in 2019 bieden?



→ Donderdag 30 augustus 08:00 - 21:00 uur (inclusief lunch en diner):

  • Best practices in promotie-, en assortimentsbeleid. Welke strategie bij verschillende retailers, wanneer is welk instrument aantoonbaar (cijfermatig) effectief en waarom, door o.a. Alexander Arbouw (Alpro Nederland, voorheen IRI en Heineken).
    Vanuit een theoretisch vertrekpunt zoomen we in op de praktijk (fabrikantzijde).
  • De praktijk van PLUS. Actuele ontwikkelingen van de formule, de gevolgen voor assortimenten en do’s en don’ts in het inkoopproces, door Liesbeth Dekker-Weijzen (unitmanager PLUS Retail)
    Welke mogelijkheden biedt dit jou bij de uitwerking van je commerciële plannen?
  • De praktijk van Dekamarkt. Actuele ontwikkelingen van de formule, Category Management en criteria in het inkoopproces, door Wouter Hummel (formulemanager Dekamarkt).
    Waar legt Detailresult (ook Dirk van den Broek) de accenten in assortimenten en welke do’s en don’ts zijn belangrijk in het onderlinge zaken doen?
  • De praktijk van lokale assortimenten. Hoe maak je hier een win-win van? Wat betekent dit voor presentatie op de winkelvloer? Maar ook hoe jou dit kan helpen om dit assortiment ook centraal, op het hoofdkantoor, verkocht te krijgen. Wat is daarvoor nodig? Ook heel praktisch: wat betekent dit voor bestel- en facturatieprocessen?
    Tijn Leussink, multi-franchiser van Jumbo, neemt ons mee in zijn “best practices”. Hoe gaat jou dit omzet en marge opleveren?
  • Inzicht in de praktische vertaling naar de winkelvloer
    Ontwikkelingen in presentatievormen, hardware, communicatie en medewerkers. Welke mogelijkheden gaat jou dit bieden? Bezoek aan de gloednieuwe PLUS Briljant in Dichteren, Dekamarkt World of Food in Doetinchem, Jumbo Leussink in Aalten. Met vertegenwoordigers vanuit de betreffende formules.
  • Afsluitend (uiteraard informeel) diner



→ Vrijdag 31 augustus 08:00 - 16:30 uur (inclusief lunch en eindborrel):

  • Hoe creëer je renderende business in discountJisse Arkes (voormalig inkoop Aldi) neemt je mee in praktische tips.
    Wat wordt er gevraagd en wat kan je doen om je uitstekend voor te bereiden? 
  • Hoe “buiten de lijntjes kleuren”, vanuit een familiebedrijf, tot opmerkelijk betere uitkomsten leidt. Martijn Bos (CEO Boska Holland) vertelt op zijn aanstekelijk inspirerende manier hoe hij het voor elkaar krijgt.
    Welke perspectieven biedt deze aanpak jou en jouw collega’s?
  • Uitwerken teamcase.
    Mooi die opgedane inzichten. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Je gaat als team aan de slag met een praktijkvoorbeeld. 
  • Gelegenheid voor optionele speeddates met Jisse Arkes (Aldi), Martijn Bos (Boska), maar ook Marc-Jan Kivits (inkoopmanager) en Ewald Poelsma (Dekamarkt/Detailresult.) Marc-Jan is bij Superunie verantwoordelijk voor A-merk en eigenmerk onderhandelingen. Ewald is category manager afdeling houdbaar bij Detailresult.
    Korte informele één op één gesprekken met ervaringsdeskundigen. Doe er je voordeel mee.
  • Presentaties praktijkcases
    Wat kan je leren van andere deelnemers? Hoe zouden zij e.e.a. aanpakken?
  • Feedback vanuit retail 
    Deskundig retailpanel met Eric Leebeek (commercieel directeur Plus Retail), Klaas de Boer (unitmanager vers bij Jumbo), Bert van der Does (hoofd category management Boon) en Jan van der Borst (voormalig directie FrieslandCampina) helpen je aan suggesties waarmee jij voortaan je slagingskans vergroot.
  • Wrap-up en (uiteraard informele) eindborrel als afsluiting.


Met medewerking van o.a.:
koppen_summer_school_banner4


In 2019 (rond de zomer) krijgt dit meerdaagse programma een vervolg. Wil je t.z.t. geïnformeerd  worden over de exacte data, aanwezige category-, unitmangers en directieleden van retailers etc. Stuur dan een bericht naar info@focusplaza.nl of neem contact op met Martin Heinhuis en/of Marleen Jansen.


Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan PoortvlietWGOIR