English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »   »  Programma

Programma 2020 

→ Woensdag 2 september juli vanaf 17:00 uur (inclusief diner):

  • Gezamenlijke kickoff over de theorie, maar ook actuele praktijkontwikkelingen in retailmarketing. Waar zit de actuele uitdaging voor supermarktketens? Interactief met alle deelnemers, door Fred Bosch (CEO Coop Supermarkten) en (retaildeskundige) Gerrit Grievink.
    Welke consequenties heeft dit voor fabrikanten en leveranciers? En welke mogelijkheden gaat jou dit in 2020 bieden?
    Fred-Bosch-web
      Gerrit-Grievink-web


→ Donderdag 3 september 08:00 - 21:00 uur (inclusief lunch en diner):

  • Best practices in promotie-, en assortimentsbeleid. Welke strategie bij verschillende retailers, wanneer is welk instrument aantoonbaar (cijfermatig) effectief en waarom, door o.a. Alexander Arbouw (Alpro Nederland, voorheen IRI en Heineken).
    Vanuit een theoretisch vertrekpunt zoomen we in op de praktijk (fabrikantzijde).
    Alexander-Arbouw-web

  • Inzicht in de praktische vertaling naar de winkelvloer 
    Ontwikkelingen in presentatievormen, hardware, communicatie en medewerkers. Welke mogelijkheden gaat jou dit bieden? Bezoek aan verschillende winkels. Bezoek aan Albert Heijn in Ulft en Jumbo Leussink in Aalten.  Met vertegenwoordigers vanuit de betreffende formules.
  • De praktijk van (lokaal) ondernemerschap. Hoe maak je hier een win-win van? Wat betekent dit voor jouw producten op de winkelvloer? Maar ook hoe jou dit kan helpen om jouw assortiment ook centraal, op het hoofdkantoor, verkocht te krijgen. Wat is daarvoor nodig? Ook heel praktisch: wat betekent dit voor bestel- en facturatieprocessen?
    Tijn Leussink, multi-franchiser van Jumbo, vertelt meer over de ontwikkeling van Ons Noaberschap, het lokale huismerk van Jumbo Leussink.
    Hans Geveling, multi-franchiser van Albert Heijn, deelt met ons in zijn “best practices”. 
    Jan Markwat, ondernemer PLUS Dichteren, geeft zijn kijk op over lokaal ondernemerschap bij PLUS. 
    Tijn-Leussink-web   Hans-Geveling-web   Jan-Markwat

  • Afsluitend (uiteraard informeel) diner



→ Vrijdag 4 september 08:00 - 16:30 uur (inclusief lunch en eindborrel):

  • Hoe “buiten de lijntjes kleuren” tot opmerkelijk betere uitkomsten leidt. Christiaan Vette daagt je uit om out-of-the-box te denken, hoe innovatie je kan helpen in de samenwerking met retailers. En hij deelt zijn visie over hoe samenwerken met retail tot stand kan komen en blijvend uitgebouwd kan worden. Welke perspectieven biedt deze aanpak jou en jouw collega’s?
    Christiaan-Vette

  • Maak je meer gebruik van je relaties. FMCG-professional Jan van der Borst deelt hoe je het hele jaar rond in gesprek kunt blijven met de retailer en hoe jij als fabrikant/leverancier een optimale relatie (op)bouwt. 
    Hoe kun je de retailer voor je winnen en partner-in-business worden én blijven.
    Jan-van-der-Borst-web
  • Uitwerken teamcase.
    Mooi die opgedane inzichten. Maar hoe vertaal je dat naar de praktijk? Je gaat als team aan de slag met een praktijkvoorbeeld. 
  • Gelegenheid voor optionele speeddates met diverse inkopers, categorymanagers en/of directieleden van verschillende retailers. O.a. Jan van der Borst (FMCG-professional), Harm Fokker (inkoper Superunie), Jaap Bloot (A.I. Jumbo Supermakten). Binnenkort volgen nog meer namen.
    Korte informele één op één gesprekken met ervaringsdeskundigen. Doe er je voordeel mee.
    Harm-Fokker-web Jan-van-der-Borst-web Jaap-Bloot
  • Presentaties praktijkcases
    Wat kan je leren van andere deelnemers? Hoe zouden zij e.e.a. aanpakken?
  • Feedback vanuit retail 
    Deskundig retailpanel met Peter van Mourik (directeur marketing & communicatie PLUS Retail), Bert van der Does (hoofd category management Boon), Rutger van den Bout (commercieel directeur Hoogvliet) en Jan van der Borst (FMCG-professional). Zij helpen je aan suggesties waarmee jij voortaan je slagingskans vergroot.
    Peter-van-Mourik-web   Bert-van-der-Does-webRutger_van_den_Bout_webJan-van-der-Borst-web
  • Wrap-up en (uiteraard informele) eindborrel als afsluiting.

Met medewerking van:

Met-medewerking-van

Jij wilt hierbij zijn:

  • Omdat je wil weten hoe je een goede samenwerking met retailers bouwt en wat de do’s en don’ts daarin zijn.
  • Omdat je inzicht wilt in hoe de nieuwe samenleving van invloed gaat zijn op de consument.
  • Omdat je wilt weten hoe retailers inspelen op de nieuwe samenleving.
  • Omdat je gemotiveerd bent om de business te laten groeien door mee te denken en samen te werken met retailers.

>>> Ja, ik wil hier ook bij zijn <<<


Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet