De fysieke wereld is nog lang niet afgeschreven…
De retailbranche is volop in beweging. En niet alleen door de covid-effecten. Ondernemers die denken nog terug te kunnen naar het oude, gaan het niet redden. Het retailspel lijkt misschien hetzelfde te blijven, maar de blijvende verandering is enorm. Natuurlijk, voorop blijft staan dat winkels en producenten de consument willen blijven plezieren en tevreden uit de winkel laten gaan. Ook moeten producten nog steeds efficiënt en snel van producent naar consument gaan. Maar de manier waarop dit gebeurt verandert snel: Het is ‘same game, new rules’.
Tijdens INTERVISIE, dat dit keer plaatsvindt in de nieuwste retailhotspot Westfield Mall of the Netherlands, zal duidelijk worden dat het voor de klassieke spelers hoog tijd wordt om de klantenbeleving te verbeteren, want de ideale winkel van de toekomst is dan ook een mix van persoonlijke interactie en technologie.
Wat wil de consument?
De consument wil een aankoopproces zonder gedoe, maar wil wel worden geprikkeld om terug te komen. Hij wil beleven en ervaren. De digitale revolutie verandert dan wel hóé wij gaan winkelen, maar over twintig jaar blijft de geur van brood en verse koffie in ons hoofd hangen.
Dus is de fysieke wereld nog lang niet afgeschreven! Als retailer moet je betrokkenheid, gebondenheid en verantwoordelijkheid toevoegen aan je verhaal. Vanuit je doelstelling, mensen, technologieën en data zo met elkaar verbinden dat écht meerwaarde ontstaat … Dat is een stevige uitdaging. Maar wie daarin slaagt heeft ook de komende jaren een belangrijke toegevoegde waarde ten opzichte van de grote internetbedrijven die de consument vooralsnog vooral rationeel blijven benaderen. Technologie biedt ongekende mogelijkheden, maar mensen maken en bepalen uiteindelijk het succes.
De kracht van verbinding
Tal van trends en ontwikkelingen komen op ons af. Wat is relevant en welk effect kunnen we verwachten? Dat is de kracht van met elkaar kijken. Iedereen ziet wat anders en met elkaar krijgen we meer zicht op het gehele plaatje. Maar belangrijker is om onder woorden te brengen wat je ervan vindt. Zaken die nu relevant zijn, zijn anders dan vijftien jaar geleden. Retailers en producenten moeten niet klassiek blijven denken, maar elkaar wakker schudden.
Kijk tijdens INTERVISIE 2021 samen met vakgenoten naar actuele trends en relevante ontwikkelingen binnen retail. Zodat je de nieuwste inzichten toe kunt passen voor je eigen business. INTERVISIE op 23 november a.s. vanuit Westfield Mall of the Netherlands, waar beter dan in de nieuwste retailhotspot om in te zoomen op mogelijkheden vanuit consumententrends, maar ook op praktijkvoorbeelden van buitenlandse én binnenlandse best-practices. Van retailers, ondernemers, fabrikanten en leveranciers.
Meer info over onderwerpen, sprekers en het volledige programma: www.retailintervisie.nl