English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »  Podcasts

Focusplaza Podcasts


Doe-Het-Zelf podcast 9: Hoe lang staat jouw merk nog op het boodschappenlijstje?

Merk gaat over context. Denken consumenten aan jou in een bepaalde context. Bison werkt samen met Mud Masters en Tina? Frank Heus, ondernemend directeur binnen Bolton Adhesives, vertelt over zijn hoe, wat en waarom? Samen met merkenbouwer Michiel Maandag proberen we te bepalen wat een merk sterk maakt, nu en in de toekomst. Enkel plaatjes in de folder in ieder geval niet. Luister hier de podcast:

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 8: Corona-proof vraagt om continuïteit en wendbaarheid: oplossing een gezamenlijke aanpak?

Wij presteren boven de markt, aldus grote retailers? Maar niet iedereen kan boven de markt presteren toch? Wat zeiden bestuurders uit de doe het zelf over het afgelopen half jaar en wat vinden de analisten? Samen met Marc Nelissen, bekend van o.a. het vakblad Mix & Mixonline en Dirk Mulder, sectorbanker & analist bij ING blik ik terug op de cijfers en de mogelijke game changers en accelerators  van deze periode. Staan leveranciers en retailers voor gezamenlijke uitdagingen als het gaat om continuïteit?

Of luister op Spotify.


Vegan podcast 6: Vegan is blijvend

Corona heeft gezorgd voor een lichting consumenten die voor het eerst kennis heeft gemaakt met vegan, plant based en vleesvervangers. Het vleesschap was in de corona-maanden niet altijd goed gevuld, waardoor de supermarktklant op zoek ging naar alternatieven. Los daarvan heeft de vermindering van consumptie van dierlijke eiwitten de wind enorm mee. In een voor dit jaar afsluitende podcast over de opkomende trend van vegan en plant based blikken oprichter en directeur Gerrit Grievink van Focusplaza en Floor Buitelaar van Bright Green Partners terug op deze jaargang. ‘De gedragsverandering van de consument is niet tijdelijk maar blijvend’, verwacht Floor Buitelaar. ‘En dat geldt niet alleen voor vegan. Men is op zoek naar gezondere en duurzame voeding in zijn algemeenheid.’ Gerrit Grievink constateert dat ook traditionele vleesgiganten als Stegeman de markt zelfs ontdekken en inzetten op vegan. En dat terwijl de wereldwijde vleesconsumptie óók blijft groeien.

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 7: De transitie naar verduurzaming en circulariteit maak je door te luisteren naar het knagende gevoel

Vanuit kringloopwinkel Het Goed in Nijmegen ga ik in gesprek met Jelmer van der Meulen (partner bij adviesbureau Synergie) en Elles Kempers (commercieel directeur bij Het Goed). Zij vertellen ons over hun persoonlijke en zakelijke ervaringen die hebben geleid tot een andere kijk op werk en business algemeen. Het is niet altijd makkelijk, maar het geeft zo veel voldoening en energie! aldus Jelmer & Elles. Benieuwd naar hun ervaringen, uitdagingen en tips? Luister snel, of volg ons kanaal zodat je later makkelijk terug kunt luisteren.

Of luister op Spotify.


Vegan podcast 5: Holy grail retail of toch een eigen online propositie?!

Hoe kies je nou de juiste propositie voor jouw merk of product en welk(e) kanaal of kanalen passen hier dan bij? Volgens de sprekers van vandaag is het trial en error Maar door in contact te (willen) blijven met je doelgroep maak je gaanderweg de juiste keuzes. Mark Kulsdom bekend op festivals met de Dutch Weed Burger, Danny Galiart een ware 'believer' in echt lekkere vegan gerechten en oprichter van Vegan Masters & uiteraard co-host Floor Buitelaar van Floreer consultancy doen het boekje open.

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 6: De winkel van toekomst ontwerp je met UX designers en legoblokjes

De 'verpinteresting' van de samenleving, samen met de beheersmatigheid in fysieke winkels zorgt voor eenheidsworsten, aldus Bart Fischer consultant bij 7BFT & Justus Slaakweg van ontwerpbureau Newarmstrong. Hoe creëer je winkelconcepten die je onderscheiden van de rest, dat is de vraag die centraal staat in het gesprek met deze experts op het gebied van formule management en winkelconcepten. 

Of luister op Spotify. en APPLE


Vegan podcast 4: Wie wint de race in de eiwittransitie, start- & scale-ups of multinationals? 

De snelheid waarmee productinnovatie plaatsvindt is ongelofelijk, maar zijn er voldoende mogelijkheden tot het opschroeven van productiecapaciteit bij start-ups? En wie o wie van de grote merken of retailers zal de klant als eerste aan zich weten te binden met de een goede categorie strategie?  We weten in ieder geval dat de transitie in volle gang is en alleen maar versneld. Samen Nico Wormgoor (Sr category manager Jumbo), Willem Blom (van Plantbase) en natuurlijk Floor Buitelaar (Floreer consultancy) bespreken we dit en meer tijdens deze 4e vegan food retail podcast. 

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 5: Mediamachine Intergamma & online start up Plantsome in gesprek over innovatie in hun bedrijf

Een grote marketingmachine en een startup, samen aan tafel. Bij beide een kijkje in de innovatiekeuken met tips voor elkaars "recepten". Wist je dat ook grote retailers soms last hebben van een calimero complex?

Vandaag in gesprek Axel Persoon, oprichter van het digitale kamerplanten walhalla Plantsome en Sebastiaan Vreekamp (Head of commerce bij Intergamma en kartrekker van de nieuwe service ‘Mijn huis verduurzamen’ bij Intergamma. 

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 4: Wie of wat staat innovatie in de weg binnen de doe het zelf

Hoe kijkt een start- en scale up specialist naar innovatie in de doe het zelf en hoe wordt hier vanuit de branche naar gekeken? Otto van Harmelen (Managing director bij core-up)  en Johan lemmers (Sales Director Retail bij Akzo nobel) gaan met elkaar in gesprek: hoe 'werkt' innovatie en wat houdt innovatie tegen?

Of luister op Spotify.


Vegan podcast 3: De massa bereiken met gezond & duurzaam, kan dat?!

Vegan en ook vegetarisch groeit door, daar zijn de deskundigen het wel over eens. Maar hoe kan vegan het beste onder de aandacht gebracht worden bij de consument in de supermarktschappen en hoe bereiken we de massa? Joep van Straalen van GreenPro International (tot juli 2020 Next Foods geheten), Floor Buitelaar (Floreer Consultancy) en Kyra van Elswijk (Spar University) nemen je mee in hun ervaringen en kijk op de toekomst. 

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 3: Online marketplaces profiteren van corona

Corona heeft tot bijzondere effecten geleid in de online aankopen binnen de dhz. Ouderen, die met name voorzichtig moeten zijn in contact met anderen, vormen een nieuwe doelgroep online. Sowieso is shopperprofiel de afgelopen maanden breder geworden. Veel kopers hebben zich voor het eerst gemeld via de online kanalen. Dat constateert Veronique Kessels, Key Accountmanager van Brabantia. Zij spreekt in een nieuwe podcast de verwachting uit dat er blijvend meer online gekocht gaat worden. ‘In het pre-corona tijdperk was de verdeling online - offline bij ons fifty - fity, maar we denken nu dat online er bovenuit komt. Het aantal zoekopdrachten voor Brabantia neemt toe en de verkopen uit onze eigen webshop ook.’ Ook Michael de Groot, Digital Commerce Manager Intergamma en Ed Sander, China specialist, zagen de online aankopen in corona-tijd toenemen.

Of luister op Spotify.


Vegan podcast 2: 

Het zijn echt niet alleen meer de ‘groene meisjes’ die kiezen voor vegetarisch en/of vegan constateren zowel Emonds, als Mathijs Huis in ’t Veld (veganketen Jack Bean) en Floor Buitelaar (Floreer Consultancy). Horeca en foodservice zijn early in het oppakken van trends. Hoe heeft de retail deze verandering opgepakt met betrekking tot Vega, Vegan en plant-based?

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 2: Thuiswerken: nieuw(e) woonwensen, doelgroep en klusgedrag?

Nieuwe woonwensen en behoeftes bij de consument, klussen wordt weer populair en werkgevers worden een indirecte doelgroep, aldus gastsprekers Martin Delsen (Sales Director Deli Home), Hans Hortensius (Directeur Kluswijs) en Yvonne van Mierlo (Directeur Blauwhoed Studio). In 30 minuten geven we je nieuwe inzichten en kansen voor nu!

Of luister op Spotify.


Vegan podcast 1: Van niche naar een volwassener markt?!

We bespreken het ontstaan en de weg van niche naar een volwassen vegan markt samen met Pieter Kuizenga (Commercieel Manager Maripaan groep), Floor Buitelaar (Floreerconsultancy) en Gert Jan Gombert (Division Director Vivera Food Group).
Thuis, op kantoor, of onderweg, je vindt ons via alle bekende podcast streaming platforms.

Of luister op Spotify.


Doe-Het-Zelf podcast 1: Juist nu: herijken of koersvast?

Luister naar Michiel Verdonk (CEO B&C), Frank van der Linden (Directeur Ambiance) en Adgild Hop (Partner Deloitte). Zij vertellen je meer over wat we nú binnen DHZ-retail moeten doen. Herijken of koersvast zijn? Wat kunnen we binnen food leren van de ervaringen in de bouwmarkten? Thuis, op kantoor, of onderweg, je vindt ons via alle bekende podcast streaming platforms.

Of luister op Spotify.

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet