English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »  Terugblik 2008

Jeugdsentiment en inspiratie

“Can you feel a brand new day?” Nou, dat was zeker het geval aan het eind van het inspiratiediner dat georganiseerd was door Focusplaza in verband met het tienjarig jubileum van dit netwerk- en ontmoetingsplatform voor retail en industrie. Want bij de presentatie van het nieuwe logo had entertrainer Richard de Hoop de ruim 200 aanwezigen zover gekregen dat uit volle borst werd meegezongen met de hit van Diana Ross uit lang vervlogen tijden. Daarmee werd op spetterende wijze afscheid genomen van tien succesvolle jaren en de toon gezet voor een inspirerende toekomst.

Zorgen hits als deze altijd al voor een stukje jeugdsentiment, ook het begin van de dag zorgde er bij veel deelnemers voor dat met weemoed werd teruggedacht aan de tijd van weleer. Maar liefst 40 oldtimers stonden klaar bij het Agora Theater in Lelystad. Triumph’s, Jaguars, een Bentley en nog veel meer nostalgische auto’s stonden gepoetst en wel klaar voor een rit door het ‘nieuwe land’ en de rustieke Veluwe.

Mist
De mist was een lastige spelbreker, maar zorgde er geen moment voor dat de stemming bij de deelnemers onder het nulpunt kwam. Integendeel, vol enthousiasme probeerden de teams de diverse opdrachten uit het routeboek zo goed mogelijk te volbrengen om op die manier een toepasselijke prijs in ontvangst te nemen. Dat lukte uiteindelijk team 6, dat bestond uit René van Anen en Jeroen Branderhorst. Als enige hadden zij alle opdrachten goed en daarom kregen ze aan het eind van de dag een toepasselijke prijs, namelijk een schaalmodel van één van de oldtimers.

         

Receptie
Nadat alle teams terug waren gekeerd in Lelystad was het tijd voor de jubileumreceptie die zeer goed bezocht werd door leden en relaties van Focusplaza. Er was volop gelegenheid om bij te praten met vakgenoten, na te praten over de oldtimerrally en nieuwe contacten te leggen. Onderwijl zorgde een jazztrio voor een relaxed stukje achtergrondmuziek.

Inspiratiediner
Het avondprogramma bestond uit een inspiratiediner. Onder leiding van een tafelvoorzitter werd per tafel gediscussieerd over het thema ‘Inspiratie’ en daarover werden zeer zinnige dingen gezegd. Ondertussen konden de bezoekers genieten van een goed verzorgd diner.

Owen Shapiro, mededirecteur van het Amerikaanse onderzoeksbureau Leo J. Shapiro & Associates, was ingevlogen om een presentatie te houden over trends die de komende tijd de toon gaan zetten in de retailwereld. Owen verving zijn collega Matthew Smith die op het laatste moment verhinderd was om te komen. Uit zijn presentatie bleek dat de trends die nu al zichtbaar zijn in Amerika ongetwijfeld ook overwaaien naar Europa. De consument gaat het geld op een andere manier uitgeven, niet meer ’kopen wat los en vast zit’, maar heel bewust en voorzichtig aankopen doen. Internet blijft een belangrijke informatiebron en er wordt veel via internet gekocht, maar bedrijven die naast een goede webshop ook nog in de winkelcentra aanwezig zijn met hun producten kunnen zich handhaven in een economie die gebukt gaat onder recessie en inflatie. De consument kiest er weer steeds meer voor om toch te zien wat men koopt.

         

Commitment
Na het betoog van Owen Shapiro zorgde dagvoorzitter en entertrainer Richard de Hoop voor een geweldige slotact. Samen met de aanwezigen ging hij aan de slag met de vraag: “welk instrument ben jij?” De diverse menselijke karakters werden door hem vertaald naar muziekinstrumenten en hij inspireerde de bezoekers om te ontdekken welk instrument je zelf bent en wat voor consequenties dat heeft binnen je managementteam. Ook ging Richard in op de vraag wat hét geheim is achter een succesvol team. ‘Commitment’ is daarbij een belangrijke factor en ‘de wil om samen te winnen’ is hierbij onmisbaar. Hij verduidelijkte dat door op gepassioneerde wijze te vertellen hoe het Braziliaanse voetbalelftal en Formule 1 coureur Ayrton Senna in 1994 besloten hadden dat dát het jaar ván en vóór de Braziliaanse bevolking moest worden. Het winnen van de wereldtitel voetbal en het Formule 1 kampioenschap moesten zorgen voor een versterking van het nationaliteitsgevoel bij de Brazilianen. Het verongelukken van Senna was voor het voetbalteam een extra stimulans om tijdens het WK te zegevieren. De beslissende, laatste penalty tijdens de finale werd als het ware door het hele ‘volk’ achter de Italiaanse doelman geschoten, legde Richard uit.

Richard boeide van de eerste tot de laatste minuut en uit de enthousiaste reacties bleek dat hij een gevoelige snaar had geraakt. Als afsluiting van zijn optreden zorgde Richard er samen met het publiek voor dat het nieuwe logo van Focusplaza tevoorschijn werd gezongen.

Met de nieuwe pay off “Let’s get inspired” zet Focusplaza de toon voor de komende jaren. Bij het naar huis gaan ontvingen alle bezoekers een exemplaar van het jubileummagazine dat vol staat met interviews en feiten rond het thema ‘Inspiratie’. Het hele Focusplaza-team, maar ook alle aanwezigen tijdens ‘A Brand New Day’ mogen terugkijken op een geslaagd evenement!

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan Poortvliet