English

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.
U bent hier:  »   »  Programma

Programma

Dinsdag 27 november vanaf 09:30 uur tot circa 18:00 uur (aansluitend netwerkborrel)

  • Gezamenlijke kickoff onder leiding van dagvoorzitter Pauline de Wilde (o.a. presentatrice van Ondernemerszaken bij RTLZ). Zij introduceert diverse retailtoppers, vanuit formules die momenteel succesvol inspelen op veranderende consumentenbehoeften. Pauline daagt sprekers uit om gemaakte keuzes achter hun best-practices met ons te delen. En wáárom die keuzes zijn gemaakt. We zoomen in op DHZ, food, out-of-home, maar ook inspirerende voorbeelden van buiten de branche én online.

  • De praktijk van Hubo. Gertjo Janssen, algemeen directeur DGN Retail (Hubo, Multimate, Decorette) licht ons toe wat er bij kwam (en komt) kijken om in deze branche slagvaardig te werken aan omzet en marge. Welke keuzes werden al gemaakt en wat zijn de voorgenomen keuzes voor 2019?
    Welke consequenties heeft dit voor fabrikanten en leveranciers? En welke inzichten geeft het retailers?

  • De praktijk van LushBrandmanager Margreet van Schaijk laat zien hoe de cosmeticaketen structureel zijn eigen koers vaart. Hoewel veel ‘duurzame initiatieven’ niet verder komen dan kleinschalig en goedbedoeld, combineert Lush het duurzame met een zeer innovatief assortiment én commercieel succesvolle operatie in 51 landen.
    Hoe kan jouw assortiment beleving en marge creëren op de winkelvloer? Welke aanknopingspunten zie jij voor retailers?

  • De praktijk van La PlaceJeffrey Jansen, commercieel directeur, neemt ons mee in de  keuzes die ten grondslag liggen aan het succes van de formule. En welke actuele ontwikkelingen La Place doorvoert om in de snel groeiende “out-of-home markt” succesvol te blijven. Last but not least staat Jeffrey stil bij de integratie van het merk, als premium private label, bij Jumbo.
    Wat kan jij als retailer, ondernemer, fabrikant of leverancier opsteken van het gemaksconcept - en de organisatie - van La Place?

  • Netwerklunch
    Wie wil jij ontmoeten? We kunnen je in contact brengen.

  • In de middag kies je een thema naar keuze, in één van de parallelsessies

    Je maakt informeel kennis met vakgenoten en ervaringsdeskundigen. Wat zijn zij van plan om succesvol te blijven? Welke mogelijkheden neem jij mee voor je eigen business? En wat geef jij anderen mee vanuit je eigen ervaring? Je gaat onderling in gesprek naar aanleiding van één van de sprekers. Maak je keuze uit:

  • Rober Delver, formulemanager bij PLUS, neemt ons mee in zijn toekomstvisie op het gebied van ‘gemak’ voor de consument en de rol die dit nog meer gaat krijgen in het formule-concept van deze retailer.
    Hoe kunnen fabrikanten en leveranciers hieraan bijdragen en ook de eigen omzet en marge ontwikkelen? Welke inzichten biedt dit voor andere retailers?

  • Henk Hofstede, sector bankier retail van ABN-Amro, zoomt in op de impact van blockchain op retail. Iedereen heeft er inmiddels wel van gehoord. Maar wat betekent dit toverwoord nu precies? 
    Welke voordelen zijn hiermee te behalen? Welke partijen zijn hier concreet al mee bezig? Wanneer moet je hier mee gaan starten?

  • Spar University eigenaar Erwin Binneveld deelt hoe je gericht en succesvol onderscheid maakt in doelgroepen (studenten) en klanten aan je bindt. Hoe denkt deze generatie anders en wat zou hier anno 2018 uit meegenomen kunnen worden door andere retailers, om de customer journey en experience te versterken?
    Welke gevolgen heeft dit gehad voor assortimentskeuzes, verpakkingsvormen, maar ook de marge-opbouw en hoe vereenvoudigt technologie vanuit toepassingsmogelijkheden het koopproces?

  • Keynote-spreker Jack Peters. De Nederlandse topman binnen het Europees directieteam, van de Chinese internetreus, deelt de toekomstplannen van Alibaba. Hoe ziet het businessmodel eruit? Jack neemt ons mee in de volgende stappen van Alibaba in Europa. Welke impact wordt voorzien voor Nederlandse retailers, ondernemers, fabrikanten en leveranciers? Welke mogelijkheden biedt dit jou en jouw organisatie?  

  • Joseph Oubelkas, bestseller auteur (400 brieven van mijn moeder), sluit de dag op passende wijze af. Vol passie, enthousiasme en zelfs humor vertelt hij over zijn levensveranderende en onterechte gevangenschap in mensonterende Marokkaanse gevangenissen. Joseph deelt zijn belangrijke levenslessen. 
    Hoe motiveer ik mijzelf als de wereld om mij heen uit elkaar valt? Hoe houd ik mijzelf overeind? Hoe geef ik de mensen om mij heen een teamgevoel en inspireer ik anderen?

  • Wrap-up en (uiteraard informele) eindborrel als afsluiting



 Ja-ik-meld-me-aan  Jammer-dan-kan-ik-niet



Meer informatie? Neem dan even contact met mij op:

Marleen-contact

 

Marleen Jansen

Project Manager 
marleen@focusplaza.nl

 

mailto:marleen@focusplaza.nl
0315-346144

Niets missen?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van ons laatste nieuws per e-mail.

Wil je ons volgen?

Kijk dan ook eens op onze LinkedIn, Twitter en Facebook pagina’s.

Contact informatie

Hoofdvestiging
Zeddamseweg 11a
7075 EA Etten

Postadres
Postbus 324
7000 AH Etten

Tel. +31 (0)315 34 61 44
Fax. +31 (0)315 34 63 72
E-mail info@focusplaza.nl

K.v.K. nr. 09103110
BTW nr. NL 8073.75.408.B01
Bank NL49RABO 0116 3349 59

Vrienden van

StorteboomMix OnlineVan PoortvlietWGOIR